Sport- och Aktivitetsutskottet

parliament_london

Vad gör vi?

Sport- och Aktivitetsutskottet, SpAken, är det utskott inom UPS som fokuserar på fysisk aktivitet och andra mer avslappnade aktiviteter utanför studierna. Syftet med utskottet är att skapa avbrott från ett intensivt studentliv genom att erbjuda regelbundna sportaktiviteter som löpträning, fotboll, gymnastik och dans. Vi ordnar även evenemang i form av prova-på-aktiviteter, spelkvällar, en årlig skidresa till Åre och volleybollturneringar. Alla aktiviteter är anordnade av politicesstuderande, för politicesstuderande. Förslag och idéer är därför alltid varmt välkomna, då vi strävar efter att erbjuda ett varierande utbud av aktiviteter som passar alla medlemmar inom föreningen. Varmt välkommen på våra möten för att engagera dig, förverkliga dina idéer och bidra positiv energi för en ännu roligare och mer aktiv studietid! Du hittar oss på vår Facebooksida @Uppsalapolitices.SpAken eller via mail: [email protected] ! Vi ses på nästa möte!

Victor Skantze