Evenemangs- och Kulturutskottet

globe

Vad gör vi?

Evenemangs- och kulturutskottet, mer känt som EKen i UPS-kretsar, ger alla politicesstuderande chansen att dana på sittningar och delta i kulturella aktiviteter. Dessa evenemang ger studenterna en chans att umgås över årskurserna och främjar gemenskapen i föreningen.

EKen anordnar minst tre stora sittningar per år, både gasquer och mer informella sittningar. Stående inslag i EKen-året innebär Mitterminsfesten och Sommarqasquen, som brukar vara oerhört uppskattade. Förutom dessa större events så uppmuntrar EKen till samarbeten med andra program och arrangerar olika kulturella aktiviteter, som t.ex. teaterbesök och kulturfrågesporter. Utskottet utvecklas ständigt efter medlemmarnas önskemål där både engagemang och synpunkter alltid är välkomna! Vill du få mer information eller engagera dig i EKen? Kontakta gärna utskottets ordförande på [email protected].

Alma Holmqvist Johansson